Styrelsemöte 2011.10.23

Styrelsemöte 2011.10.23, kl 17:00

Lokal: Bystugan

Protokollet sammanställt av: Carola

Närvarande: Tommy Nivrén, Doris Carlsson, Mait Snell, Christina Alm, Carola von Walter

§ 1

Ekonomi

I dagsläget finns 11 682 på kontot.  Räkningar på 3 446 ska ut per 31/10 och hyran för lägenheten  på 2 900 kommer in. Så läget vid månadsskiftet är 11 136. Dessutom återstår en inbetalning för uthyrning av stolar den 24 jul till en privatperson och en fakturering för uthyrning till Ovanmyra jaktlag.

Senaste bystugedansen 7 okt hade 67 betalande gäster – jättebra! Vi har ökat entrén till 60:-/pers, varav spelmanslaget ska ha 25:-/pers.

Vi beslutade att på prov stänga av elen helt i stora+lilla salen och övre hallen mellan varje evenemang / uthyrning­. Samtidigt ska vi mäta elåtgången för uppvärmning av bystugan för ett evenemang. Syftet är dels att få ner uppvärm­ningskostnaderna totalt, dels att få koll på att våra uthyrningsintäkter täcker in våra kostnader, speciellt vintertid.

§ 2

Underhåll

Sedan förra mötet blev VVS-läget akut – toaletten i lägenheten började läcka och vi hann inte vänta på att någon skulle åtgärda det på ideell basis. Vi har kontaktat Bengt Kratz, Sörboda, som tittat på både lägenheten och toaletterna i bystugans källare. Han har lämnat kostnadsförslag på ca 5 300 inkl moms för alltihop (byte av toalett och lagning av kran i lägenheten, lagning av toalett och kontroll/byte av packningar på kranarna i källaren).

Vi beslutade att låta Bengt Kratz genomföra VVS-åtgärderna enligt våra önskemål och hans kostnadsförslag.

§ 3

Checklistor

Den checklista för bystugedanserna som Carola gjorde efter förra mötet ska kompletteras. Det finns på hemsidan checklistor för sommar / vinter, olika evenemang, vad styrelsen ska göra och vad funktionärer ska göra. Carola går igenom alla listor och synkroniserar dem.

§ 4

Lås och nycklar

Ett nytt lås behövs till arkivet. Kostnad ca 300-400:-.

De som nu hyr plats i arkivet för sina dokument (Jordägarna, Vägföreningen, Solberga, och på gång in Boda-Bingsjö viltvårdsområde)behöver alla ha en uppsättning med nycklar till ytterdörr/källardörr/arkiv.
Doris ordnar extra kopior.

De funktionärer som har hand om danserna ska ha nyckel både till ytterdörr och till nyckelskåpet som sitter i köket (där det finns nycklar till förrådet i källaren).

§ 5

Kommande aktiviteter

Nästa bystugedans är fredag  4 nov.  Vilka som är funktionärer på resp dans kan man se på bystugans hemsida ovanmyra.se.

Bystugedanserna för 2012 är följande fredagar (prel tills vi kollat med spelmanslaget):
3 feb, 2 mar, 6 apr (långfredag – bör flyttas), 4 maj, 7 sep, 5 okt, 2 nov, 7 dec.

Klabbfesten blir lör 4 feb.

Musik vid Siljan-dansen: Prel  sön 1 juli.

Pubkvällar planeras prel till lör 31 mar och fre(?) 9 nov alt lör 10 nov. (Vi hoppar över den pubkväll vi planerat nu i november 2011 och kraftsamlar inför våren.)

Förslag och idéer till nya aktiviteter:

Hjulbytarkväll  - vi hjälper till med byte av däck den helg som ligger före sista datum, både på hösten och våren. Nu i vår 2012 skulle det bli 15 april. Vi säljer även fika. Kostnad för däckbytet 200:-.

§ 6

Årsmötet har flyttats till 19/2 2012, kl 15.00 i Bystugan

Nuvarande valberedning är Anna-Greta Fallgren. Läget för val till styrelsen ser ut så här:
Tommy (ordf) och Doris (kassör) sitter ett år till.
Mait och Lars ska väljas på ett år.
Mats ville avgå redan förra året, men övertalades att stanna ett år. Vi behöver ersätta honom.
Carola ska väljas om på två år.
Vi behöver ytterligare ett namn till valberedningen.

Carola skickar detta protokoll till Anna-Greta för kännedom.

 

 Skriv ut